Onze beauties zijn weer thuis! 🚲🚲

15 september 2023 - Apeldoorn, Nederland

Tijd om ons laatste verhaaltje te schrijven.

Natuurlijk had Ruud op woensdag de top van de Mont Ventoux gehaald, zelfs sneller dan 4 jaar geleden, wat een topper💪.

Donderdag 31 augustus vertrokken we op de fiets naar Avignon, ca. 55 km. Een prachtige route, voornamelijk bergafwaarts door de wijnvelden. Hoewel het fietsen goed ging, werd ik steeds beroerder van de medicijnen en ging het afstappen ook steeds moeizamer. Ruud hielp me hierbij en de omschrijving 'uitdaging' was een feit. In Avignon waren ze bezig met een wegopbreking en ben ik nog gevallen, gelukkig aan de kant van het goede been 🤪. We waren blij dat we er waren! Een camping/hostel/hotel waar de tijd heeft stilgestaan, met een fantastisch uitzicht op het oude Avignon. De kamer, inclusief sprei (🫣), dateerde ook uit de jaren 70/80. Sfeertje was geweldig en we hebben heerlijk gegeten!

Voor het ontbijt kregen we bonnen (1x warm drinken, 1x sap, 1 stukje stokbrood, 1 croissant, 1x boter en 1x zoet beleg). En wel de juiste route lopen graag, zelf op een dienblad leggen (zonder bordje of servet), goed voor de weerstand zeg maar🤣.

De taxi was er snel en we waren ruim op tijd op het mooie moderne station voor de TGV. De totale treinreis duurde ruim 7 uur, waarbij we in Parijs moesten overstappen van Gare Lyon naar Gare du Nord. Beetje stress wel:

1. een rollator was wel fijn geweest en een stuk sneller😎.

2. Het was heel druk.

3. We moesten een ticket kopen bij de automaat, die net toen Ruud aan de beurt was ermee stopte...

Maar het lukte allemaal net, geluk was met ons🍀.

Op Schiphol de trein naar huis, ongelooflijk wat een drukte, en om half 10 werden we door schoonzoon Thijs opgehaald en thuisgebracht. Heerlijk om in ons eigen bed te slapen en fijn om thuis te zijn.

Ondertussen gaat het met mij een stuk beter. De scherpe pijn is weg, helaas is het onderbeen nog steeds verdoofd. Er zit dus wel een zenuw klem ofzo. De afspraak voor een MRI en neuroloog is gemaakt, komt goed. Onze fietsen zijn er weer, duzzzz...🚲🚲

Wat een reis, wat een fantastische vakantie om op terug te kijken! We hebben genoten en vonden het erg leuk om onze ervaringen met jullie te delen. Dank voor de leuke, enthousiaste, grappige en meelevende reacties! Dat maakte het extra leuk 🤗.

Wie weet wat ons volgende avontuur brengt🙏.

Ciao en tot binnenkort 👋

1. Ilonka:
    15 september 2023
    Ah, het verslag van de laatste ëtappe! Wàt een mooie reis was het, dank voor jullie mooie verhalen! Et pour des bicyclettes; welkom thuis 🥰🥰
  2. Ellen Zengerink:
    15 september 2023
    Jaaaa, daar issie, het afsluitende verhaal! Dank voor het meelezen op deze prachtige reis 😘
  3. Jeanet:
    15 september 2023
    Ooo joh! Wat een minder leuke afsluiting van zo'n geweldige reis! (blijkbaar heb ik het vorige bericht gemist 🙈). Maar fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en dat het met de pijn wat beter lijkt te gaan. Even afwachten verder dus.
    Wat zullen jullie lekker nagenieten van alles! Zo'n ervaring neemt niemand jullie meer af 👌. Thanks dat we er van mochten meegenieten door jullie verhalen en foto's 😘
  4. Jan en Ria:
    15 september 2023
    Welkom thuis beauties en bikkels!
    Wat een superprestatie, kanjers zijn jullie! Wat een belevenissen op jullie prachtige reis, en heerlijk om mee te mogen genieten.
    Maar dit is er wel een voor de boeken hoor! Jee, wat een onderneming. Petje af 👌.
    En Hetje, we hopen voor je dat er snel een diagnose - behandeling - verbetering is.
    Veel liefs en groeten vanuit 🇸🇪