24 augustus Cavaillon-》Aix-en-Provence 60 km

24 augustus 2023 - Aix-en-Provence, Frankrijk

Dank voor al jullie enthousiaste reacties! We lezen ze graag, maar hebben niet altijd puf om er op te reageren. Weet dat we ervan genieten😊.

Wat is het heerlijk om vroeg op te staan en de zonsopgang mee te maken ☀️. Zouden we vaker moeten doen 🤣. Na het gebruikelijke bezoek aan de bakker beginnen we al snel te klimmen om door en over de bergen te gaan. We gaan door het bos, een heel ander landschap en weer zo mooi. Wat een heerlijke uitdaging en de afdalingen noem ik altijd 'het toetje'. Ik ben zo blij met m'n nieuwe e-bike, zet 'm gewoon op standje extra als het heel stijl wordt en deze dame komt er wel. Blijft natuurlijk een flinke inspanning, dat dan weer wel. Ruud redt het uiteraard met z'n eigen batterij, wat een topper 💪💪.

Het is gelukkig flink afgekoeld, van 41 naar 38 gr, dat scheelt🤪 🤣. We wennen aan de warmte en blijven het rustig aan doen.

Het laatste stuk naar Aix-en-Provence is een lange afdaling en het is weer zo gaaf om op de fiets een stad binnen te komen. We arriveren al om 13.00 uur in ons hotel. Het is een oud, nostalgisch klein hotel. Er is geen aparte veilige plek voor onze fietsen, maar dat wordt heel goed opgelost! We krijgen een kamer op de begane grond met een ienemienie terrasje. Onze fietsen gaan door de lobby de kamer in (2 treden hoog, stuur schuin, anders past het niet) en via een ander trappetje het terrasje op, het past net en wij zijn reuze blij👌.

Daarna gaan we de oude stad in. Ik herken nog de lange weg met alle terrassen en de grote fontein in het midden. Mooie herinneringen aan vroeger toen we met het gezin hier waren🥰.

Terrasje hier, terrasje daar, we vermaken ons wel. We wandelen het prachtige centrum in en gaan een kerk binnen, waar net een stel wordt getrouwd 💕. Terwijl we rondkijken begint een zangeres met een prachtige zuivere stem Amazing Grace te zingen, zo ontroerend mooi!

Daarna bellen we nog even met jarige zus Ineke (nogmaals gefeliciteerd 🎉🍹!).

Straks uit eten en morgen weer vroeg op 🚴‍♂️🚴‍♀️ 🏔☀️. Laatste dag en dan zijn we aan de Middellandse Zee!

1. Simone:
    24 augustus 2023
    Wouw jullie zijn er bijna ❤️ wel jammer dat jullie steeds tussendoor moesten stoppen voor die terrasjes.. had toch een stuk sneller gekund 😉
  2. Ellen Zengerink:
    24 augustus 2023
    Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt! Deze kun je weer afstrepen op je lijst van geluk. En hoe mooi dat wij mogen meegenieten. Alle verhalen met heel veel plezier gelezen. Veel plezier met de laatste etappe! 😍😘
  3. Ton:
    24 augustus 2023
    De dagen en belevenissen komen 1 voo1 voorbij. Prachtig. En weer van die momenten die tijdloos zijn.😊🍀
  4. Jesper:
    24 augustus 2023
    Het avontuur houdt aan en wat fijn te lezen dat het allemaal zo goed gaat. De Middellandse Zee zal een heerlijke beloning zijn voor het vele trappen. Geniet ervan 🍹
  5. Yannick:
    Super trots op jullie! Wat een onwijs gave prestatie 🙌🙌
  6. Barbara:
    24 augustus 2023
    De Middellandse Zee komt dichterbij🥳, daar kun je lekker uitpuffen op het strand 🏖️ 📖☀️😌🧘🧘‍♂️🏝️🌊🐟🏊‍♀️🏊🏻‍♂️👙🤿…
    Dankjewel voor het delen van julie belevenissen op deze reis, we genieten stiekem mee 🤩🤩❣️
  7. Bas en Francis:
    25 augustus 2023
    Wat geweldig, heel veel plezier met de allerlaatste. Wij verheugen ons op het slotstuk. Zet m op bikkels ❣️
  8. Erik Schuiteman:
    25 augustus 2023
    Wat enorm leuk om jullie reis te volgen. En wat een avontuur. Petje af! Veel plezier en op naar de Middellandse Zee 😘
  9. Ilonka:
    25 augustus 2023
    Ook nu weer een mooi verhaal en prachtfoto’s.. die fietsen… hilarisch! Ik geniet op afstand met jullie mee skattn, wát een mooie reis, wát een prestatie en wát stralen jullie. Zo trots op jullie! Geniet van het laatste stukkie en dan…. Voetjes in het zand, ook heerlijk! Dikke knuffel op afstand voor jullie😘😘
  10. Roelof:
    25 augustus 2023
    Knap hoor en heel veel respect. Morgen naar Cassis? Ik ben daar in het verleden wel eens geweest. Succes met de laatste etappe. Hoe gaan jullie weer terug, ook met de fiets😊