25 augustus Aix-en-Provence-》La Ciotat 58 km

25 augustus 2023 - La Ciotat, Frankrijk

We zijn er!🎉🎉

Eerst wilden we naar Cassis, maar daar vonden we geen leuk hotel en dat ligt aan een haven. We zijn nu in La Ciotat, ca. 6 km verder en hebben een hotel direct aan zee, met een mooi strand.

Komoot (fietsapp) laat ons zien dat we vandaag een zware berg-etappe krijgen met veel hoogtemeters en een goede conditie is vereist. Een uitdaging dus💪.

Het ontbijt gebruiken we om 7.00 uur nog wel in het schattige authentieke hotel in Aix-en-Provence. Het lijkt wel of de tijd hier heeft stilgestaan. De thee en koffie worden geserveerd in prachtige zilveren kannen, waarbij de handvatten net zo heet worden als de inhoud🥴. Prima ontbijtje en het is weer een klus om de fietsen naar buiten te krijgen...

Om 8.00 uur fietsen we Aix-en-Provence uit en krijgen eerst nog een heel fijne afdaling. Leuk om met het toetje te beginnen😀.

Het weer is goed en het wordt zo'n 33 gr. vandaag☀️.

Het is spitsuur op de weg, we zijn blij als we na ca. 6 km de drukte achter ons laten en de bergen intrekken. Het zijn hele steile weggetjes, dwars door kleine dorpjes met ook slechte wegen vol kuilen en andere oneffenheden. Na diverse beklimmingen en afdalingen merken we dat het drukker wordt op de weg, naarmate we dichter bij de kust komen. Het laatste gedeelte zal volgens Komoot een heel steil stuk zijn, met daarna een steile afdaling. Het gaat ons goed af en we vinden het wel meevallen. En dan zien we de zee!! Hoe gaaf is dat om te zien dat mijn droom is verwezenlijkt❤️. Na 1789 km door weer en wind zijn we er!

We blijven hier 3 nachten, lekker luieren en kijken of onze lichamen een beetje kunnen opknappen (ca. 36 muggenbeten/veel kleurverschillen, wondjes enzo 🤣).

Ook gaan we op onderzoek uit hoe verder. Er zijn 2 opties: we fietsen terug naar Avignon of we gaan met het openbaar vervoer naar Carpentras om toch de Mont Ventoux te beklimmen. Allebei lukt niet vanwege de tijd. Het laatste heeft onze voorkeur, maar we weten niet of we met de fietsen per trein/bus kunnen reizen. Hoe dan ook, de fietsen worden in Avignon opgehaald en thuis gebracht. Wij gaan liften....haha....het zal wel per trein worden🚞. De TGV hebben we overigens vaak gezien de afgelopen weken.

Jullie gaan volgende week lezen hoe het verder gaat....

Fijn weekend lieve mensen!🍦🍹☀️🍻🍷

1. Evert Bijl:
    25 augustus 2023
    He toppers. Gefeliciteerd met het bereiken van de Middelandse Zee. Knappe prestatie.
  2. Paul:
    25 augustus 2023
    GEFELICITEERD! Wat een geweldige reis en wat een ongelooflijke avontuurlijke powerprestatie van jullie! Wij hebben meegenoten met de reisverhalen! :-)
  3. Ilonka:
    25 augustus 2023
    Gefeliciteeeeeeeeeeeerd! Wat gaaf! You go for it girl(boy)…. I had a dream…. Allerlei uitspraken komen naar boven nu …🥰🥰🥰 maar bovenal: trotz op jullie! Nu op een andere manier genieten😘😘😘
  4. Anita Zengerink:
    25 augustus 2023
    wat een toppers zijn jullie. Wat goed gedaan. Super trots op jullie. Geniet van even niets doen. Dikke kuzz en knuffel
  5. Jet:
    25 augustus 2023
    Jullie doel de middelandse zee bereikt.
    GEFELICITEERD Nu enkele dagen genieten van rust zon en zee.🚵‍♀️🚵⛱️🌞🌊😍🍀
  6. Ton:
    25 augustus 2023
    Voor beiden neem ik mijn petje af. Geweldig.
  7. Barbara:
    25 augustus 2023
    SUPER, doel bereikt, geweldig! Nu lekker uitrusten de komende dagen en genieten van 🏖️🏝️☀️🏊‍♀️🧘🏼‍♀️🍾🍷🍇☕️ en nog veel meer…
    Goede terugreis!
  8. Astrid:
    25 augustus 2023
    Gefeliciteerd! Wat een prestatie. Geniet lekker en wees trots!
  9. Jolanda Bisseling:
    25 augustus 2023
    Wat geweldig het doel is bereikt alle weergoden doorstaan.Dan sta in zee . Wat zal dat een geweldige ervaring zijn. Tevens een herinnering om nooit meer te vergeten.Wees enorm trots op jullie zelf. Ik heb eigenlijk een klein probleem. Elke avond sinds eind juli keek ik uit naar jullie verhaal.Ik ga het missen. Nu lekker bijkomen. Chapeau.
  10. Yannick:
    25 augustus 2023
    Wat een top prestatie hebben jullie geleverd!! Zo onwijs trots op jullie 😘😘😘
  11. Chris en IJnschje:
    25 augustus 2023
    Gefeliciteerd met het bereiken van jullie eindbestemming! En nu maar genieten van jullie welverdiende rust!
  12. Bas en Francis:
    26 augustus 2023
    Hey toppers wat geweldig gedaan en wat moet dit een waanzinnig goed gevoel geven. Echt trots op jullie dat jullie met deze hitte gewoon hebben doorgehakt. Fantastisch gedaan! Geniet nog. En Wij zijn benieuwd naar de laatste verhalen ❤️
  13. Hanneke:
    28 augustus 2023
    Wauw, wat goed zeg geweldig gedaan. Beetje late reactie omdat we niet altijd wifi hebben. Wat bijzonder om bijna 1800 km te fietsen. Wat een mooie herinnering is dit zeg. Gefeliciteerd, heel bijzonder.
  14. Jeanet:
    30 augustus 2023
    Yippie! Wat gaaf zeg! Ik heb echt respect voor jullie hoor, doe het je niet na ;-) Mag je super trots op zijn, weer een mijlpaal! Inmiddels al weer thuis?