23 augustus Orange -》Cavaillon 59 km

23 augustus 2023 - Cavaillon, Frankrijk

Het geluid van de krekels, de rietstruiken links, wijnvelden rechts van het prachtige fietspad Véloroute Via Venaissia en het uitzicht op de Mont Ventoux maken onze dag weer fantastisch mooi. En als we dan het schitterende dorp Carpentras binnen fietsen en op een plein terecht komen, waar een man prachtige pianomuziek speelt, raak ik geëmotioneerd en rollen ineens de tranen over m'n wangen. Zomaar, omdat alles klopt en ik me zo bewust ben van al het moois ❤️. We blijven een poosje op het terras zitten om te genieten🎶.

Vanochtend hebben we rustig aan gedaan en hebben een fantastisch ontbijt gehad in het Le Clos Hotel d'Orange. De eigenaar Noël is geïnteresseerd in onze verhalen en heeft water voor ons koud gehouden voor in onze bidons. Een vrolijke man met humor. Orange is een mooi en sfeervol stadje, veel terrasjes (😉🍹) en leuke winkeltjes. Mocht je een goed, betaalbaar en leuk hotel zoeken, is deze aan te raden!

Na het prachtige fietspad (de hoogteverschillen vallen erg mee) komen we via leuke dorpjes en D-wegen terecht in Cavaillon, onze eindbestemming voor vandaag. We merken dat het werk weer wat aantrekt, dus besteden daar beiden wat tijd aan.  Daarna fietsen we nog even naar (alweer) de Decathlon om handschoenen te kopen voor Ruud, hij is er onderweg 1 verloren. Ook halen we alvast voldoende water voor morgen bij de supermarché.

We vertrekken morgen weer vroeg vanwege de hoogteverschillen en hitte en halen dan bij de bakker brood 🥐🥖voor onderweg.

Wat we zien van het dorp Cavaillon komt wat armoedig op ons over. De huizen en restaurants zijn oud en zien er vervallen uit. Geen leuke sfeer hier, maar misschien missen we wel iets 😕. We hebben wel een heerlijke pasta gegeten 🍝.

Nog even lezen en dan lekker slapen 💤. Welterusten mensen!

1. Jolande Graaff:
    23 augustus 2023
    Dit traject ken ik goed, vaak geweest met Hans. Natuurlijk ook in de Décathlon. Leuke stad, Carpentras, hebben een geweldige markt elke week. Provence, blijft Prachtig.
    Wat een reis maken jullie en met deze hitte. Echt, respect voor jullie. Diepe buiging 🙌😘
  2. Bas en Francis:
    23 augustus 2023
    ❤️❤️❤️❣️
  3. Ton:
    24 augustus 2023
    Muziek en verre reizen een bijzondere combinatie.
  4. Jan:
    26 augustus 2023
    De taal zonder woorden gaat in nootjes 🎵 🎶 en dat vertaald zich in een mooi 👍 reisverhaal … mooi toch