30 augustus Bédoin- update

30 augustus 2023 - Bédoin, Frankrijk

Een korte update van de laatste dagen, daar zijn jullie vast benieuwd naar😉.

Zaterdag in La Ciotat was een geweldig stranddagje, zwemmen in de zee en lekker lezen op een bedje⛱️.

Zondag sloeg het weer om, storm en regen, de hele dag. Het was een aangename temperatuur, dus we hebben wel heerlijk gewandeld en het stadje bekeken, natuurlijk met een paar terrasbezoekjes, jullie kennen ons ☕️🍹🍻.

Ondertussen bekeken we de weersverwachting voor deze week en we zagen dat woensdag (vandaag) de beste dag was om de Mont Ventoux te beklimmen. We besloten om maandag per trein via Marseille en Avignon naar Carpentras te reizen. En dan dinsdag fietsen naar Bédoin, het dorpje aan de voet van de Mont Ventoux.

Maar toen.... bij het inpakken van de tassen op maandagochtend schiet het in m'n rug en krijg ik wat moeite met lopen. Het reizen met de trein gaat gelukkig vrij gemakkelijk in Frankrijk. Je moet in de achterste wagon instappen en hopen dat er nog voldoende ruimte is. Met een beetje passen en meten lukte dat. Hoewel de trein vertraging had en we een kwartier later in Marseille aankwamen, halen we net op tijd de volgende trein naar Avignon. Ook daar was er een aansluitende trein naar Carpentras. Bij de ticketcontrole blijkt een niet Franssprekende jongeman geen kaartje te hebben. De conducteur gaat geen discussie aan en binnen no-time staan er 6 mensen van de gendarmerie in de wagon. Best intimiderend, maar ook wel veilig. Het wordt prima opgelost, ook met 2 andere jongemannen die geen kaartje hebben en waarvan er nog 1 denkt dat dat niet nodig is als je lang op het toilet blijft...

In Carpentras is het deze keer erg rustig, winkels en restaurants zijn gesloten (maandag rustdag ofzo), we halen wat eten bij de supermarché en eten dat op de kamer.

Dinsdag fietsen we via prachtige wegen en dorpjes naar Bédoin. De bergen inclusief de Mont Ventoux zijn goed zichtbaar en ondanks de stevige mistral wind vinden we het heerlijk om te fietsen. Het is maar een klein stukje en we besluiten om alvast een klein stukje van de Rue de Mont Ventoux op te gaan. Wel krijg ik steeds meer last van m'n onderrug en been als ik stil sta en bij het afstappen en lopen.

We hebben een prachtig onderkomen in het centrum van Bedoin en eten een heerlijke spaghetti bolognese 'speciaal' bij restaurant Le Flandrien (aanrader!).

Na een slapeloze nacht (paracetamol en ibuprofen helpen niet) besluit ik tot mijn grote teleurstelling om niet de Mont Ventoux op te gaan vandaag, het is niet verantwoord. De pijn is te erg en ik kan nauwelijks meer lopen. Een artsbezoek is onvermijdelijk en onze gastvrouw Isabelle is werkelijk fantastisch. Ze brengt ons naar het open spreekuur van het medisch centrum vanochtend en na een paar uur wachten ben ik aan de beurt en vermoed de arts een acute hernia😥. Ik krijg een recept voor zwaardere pillen mee en het advies om een mri te laten maken. Pfff, het toetje kon beter.

Anyway, we hebben desondanks geluk dat het pas op het eind is en dat we weer zoveel hulpvaardige mensen treffen. Isabelle rijdt mee naar de apotheek en zet ons af bij de winkel. De eigenaar Pierre biedt aan om ons morgen naar Avignon te brengen met de auto. Toch gaan we proberen om te fietsen, het is niet zo heel ver en vooral bergafwaarts. En fietsen is toch veel leuker 🚲🚲😊.

In Avignon laten we onze fietsen achter, die worden thuisgebracht door Caminotransport.nl en wij hebben de TGV geboekt op vrijdag. Dan slapen we weer in ons eigen bed, ook heerlijk om naar uit te kijken.

En nu, terwijl ik op de rustige binnenplaats zit, is Ruud aan het fietsen.....jawel de Mont Ventoux op💪.

1. Ton:
    30 augustus 2023
    Turbulente afsluiting vaneen meer dan boeiende fietsreis. En wel een beetje balen om aan het eind na zoveel genieten tegen een fysieke beperking aan te lopen.
  2. Roelof:
    30 augustus 2023
    Tsssss wat vervelend, maar knap hoe je ook hier mee weet om te gaan. Gr ook aan Ruud.
    En succes met de laatste etappes.
  3. Jolanda Bisseling:
    30 augustus 2023
    Jeetje dat is niet fijn Hetje. Succes de komende dagen en warme welkom in Apeldoorn.
  4. Thom:
    31 augustus 2023
    Shit wat balen van je rug Hetje, hopelijk knap je snel op! Goede terugreis alvast en het eigen bedje is weer in zicht 🙌🏻
  5. Bert en Saskia:
    31 augustus 2023
    Dat is balen. Hopen dat jullie de laatste dagen toch nog kunnen genieten van de terug reis.
  6. Jan:
    31 augustus 2023
    Veilig naar huis is het belangrijkst en de mout Ventoux gaan ze niet verhuizen. Dus het kan nog een keer …toch👍😎
  7. Bas en Francis:
    1 september 2023
    Oei oei wat heftig Hetje maar erg kranig hoe jullie er toch het beste van maken en blijven genieten. Benieuwd hoe de trip naar huis is verlopen. Blijf vooral lekker bewegen. Veel sterkte en warm welkom thuis Toppers!!!😘