22 augustus Pierrelatte-》Orange 53 km

22 augustus 2023 - Orange, Frankrijk

Wat een geluk hebben we toch 🍀, een lekke band aan het eind van de rit gisteren en een fietsenmaker op 1 km afstand.

Na een eenvoudig, doch lekker ontbijt op een fantastisch sfeervol binnenplein, staan we om iets na 9.30 uur voor de deur van de fietsenwinkel Giant in Pierrelatte. Bien sûr wil de mechanicien ons direct helpen! Er is inderdaad iets niet helemaal goed met de band. Hij is er een half uurtje mee bezig en ik scoor in die tijd een mooi nieuw fietsshirt en een betere bidon (camelbag die niet zo snel warm wordt). Hij rekent bijna niets voor z'n werk, wij doen natuurlijk wat in de fooienpot. Wat een service!

Na een bezoek aan de Aldi voor een paar liter water, brood en een lekkere koek zitten we om 10.30 uur op de fiets. Dan is het al 29 gr☀️. Het loopt later op tot 41 gr.🥵

Bij het 1e dorpje (slechts 5 km verderop) vinden we het koffietijd en drinken we de lekkerste cappuccino tot dusver. Als we vertrekken fiets ik eerst nog even door de fonteintjes om af te koelen, met water spelen blijft leuk!

We fietsen vandaag niet zover en doen het weer heel rustig aan. Genieten van de mooie uitzichten, de geurende lavendelvelden en hoge bergen. En dan zien we heel in de verte de Mont Ventoux ❤️. Zo gaaf om te zien. We geven het idee nog niet op om deze te beklimmen volgende week.

Als we bijna in Orange zijn moeten we weer van onze Veloroute/Via Rhona afwijken. Google leidt ons verder en oh waar komen we nu weer terecht?🤔 Een onverhard pad naar een hekwerk waarvan de poort al opengebroken is.....zullen we? Tuurlijk, 1 risico per dag toch🤣. Een geweldige keuze, want we komen bij een meertje, waar we heerlijk met onze fietskleding nog aan in kunnen afkoelen, zo genieten dit. Het is daarna wel even zoeken hoe we verder moeten, want zelfs Google is de weg kwijt haha. Het komt goed en zo tegen 15.00 uur zijn we in Orange, waar we eerst maar even een terrasje aan doen☕️. Wat is dit toch een sfeervol mooie stad. Al vaker geweest, maar met de fiets is het zo'n andere beleving.

We gaan uit eten op 1 van de vele terrasjes hier en wandelen na afloop om nog een ijsje te eten, tegenover het Amfitheater, wat een uitzicht.

Ondertussen besluiten we om morgen niet naar Avignon te gaan, maar naar Cavaillon, de andere kant op. In Avignon komen we wel als we de fietsen laten ophalen. Uiteindelijk doel aan de Middellandse Zee is Cassis geworden, nieuw voor ons en dus leuk om te ontdekken. Het wordt een verrassing of we veel bergen moeten beklimmen😇.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jitka:
    22 augustus 2023
    Iedere dag kijk ik uit naar jullie mail met het inspirerende reisverhaal. Ontzettend leuk om mee te mogen genieten van jullie fantastische fietsreis. Doe voorzichtig en blijf genieten!
  2. Bert en Saskia:
    22 augustus 2023
    Gelukkig is de band snel gerepareerd. We leven met jullie mee, niet alleen het fietsen maar ook de hitte daar. Code rood🥵.
  3. Barbara:
    22 augustus 2023
    Heerlijk om jullie reisverhaal te lezen! Ik leef met jullie mee, wat een prestatie in deze hitte! Orange is een mooie stad, ben ik ooit in de jaren ‘80 geweest… Ben benieuwd naar het vervolg!
  4. Chris en IJnschje:
    23 augustus 2023
    Leuk dat we jullie reisblog nu ook kunnen volgen. Hebben gisteren het hele reisverhaal vanaf de start in Nederland gelezen.
    Fantastisch! Leuk om te lezen en prachtige foto's! Wat een avontuur; genieten en soms afzien>
    Veel plezier met de rest van de reis!
  5. Janet en Vincent:
    23 augustus 2023
    Wat een avontuur! Heel veel plezier maar vooral voorzichtig met die hoge temperaturen. We blijven jullie volgen, straks vanaf de camping.
    Lieve groetjes
  6. Ton:
    24 augustus 2023
    Lieve behulpzame mensen vind je overal.