21 augustus Loriol-sur-Drôme-》Pierrelatte 83 km

21 augustus 2023 - Pierrelatte, Frankrijk

Er is er één jarig Hoera Hoera.... wat een dag lieve lezers! Een gedenkwaardige verjaardag😇. Na een geweldige oudejaarsavond gisteren, zitten we weer om 7.00 uur op de fiets. Dat kost vandaag wat meer moeite. Na een bezoekje aan de bakker gaat het best lekker met het fietsen. Ruud heeft vanochtend wel wat meer last van de warmte, ik vanmiddag. Het is snel warmer dan gisteren en loopt op tot zo'n 41 gr. 🥵

We zien het landschap veranderen, meer rotsachtige bergen en we komen in de Provence terecht. Het is prachtig, we kijken onze ogen uit. Ook zien we (weer) een kerncentrale. Deze is vrij nieuw.

Doordat we regelmatig een brug over moeten, zijn we ineens weer in de Ardèche en vice versa. Over bruggen gesproken: sommigen vind ik echt naar om te fietsen. Zeker als er op een hoge brug een heel smal fietsstrookje is (we hebben brede sturen en tassen) en aan de binnenkant de auto's erlangs razen, terwijl aan de andere kant een lage brugleuning is met spijlen waar je de diepte ziet. Wat ik dan doe is hardop zingen en zo rustig mogelijk proberen te blijven🎶.

En dan is het vandaag ... Hoera het is vandaag🎉. Deze dag heeft een heel speciale brug voor mij bedacht: een HOGE SMALLE MET EEN ROOSTERBODEM, LAGE SPIJLEN AAN DE ZIJKANT EN HIJ WIEBELT OOK GEZELLIG MEE🥺. Poeh hé, geen weg terug mogelijk, dus doorfietsen en heeeeel hard verjaardagsliedjes zingen. Steeds harder 🎶. Wat is dit spannend! Achteraf kan ik er om lachen, ik ging echt steeds harder en valser zingen😅.

In Montelimar gaan we naar de Decatlon, bandencheck, olie voor de ketting en nieuwe bidons kopen (de oude waren een beetje ranzig geworden).

De afstand vandaag valt een beetje tegen, het is meer dan we hopen. We koelen af in de Rhône, bij een fonteintje en gieten ook steeds water over ons heen. Het laatste stuk gaat weer van de route af en we komen op een vervelend drukke weg met veel verkeer. Dan merk ik dat mijn fiets wat wiebelt. Oei, dat is op deze weg niet fijn. We halen gelukkig wel onze eindbestemming. Helaas kunnen we nog niet inchecken, we zijn een uur te vroeg, de deur zit op slot....het is een hotel gerund door een particulier. Gelukkig is er een mooi plekje waar we in de schaduw kunnen zitten en we pakken onze e-readers erbij. Na een poosje komt de alleraardigste gastheer en krijgen we een prachtig sfeervol ingerichte kamer, op de begane grond en met airco 😁.

Dan blijkt dat de fietsband langzaam leeg loopt😕. Ruud biedt aan om dit klusje te klaren, dan doe ik de was wel 😅. Wat een mazzel dat we onderweg in de soms schaduwloze stukken geen lekke band hadden...

Daarna gaan we op zoek naar een restaurant. We vinden een brasserie die open is een paar kilometer verder op. We fietsen er naar toe en dan blijkt dat je er alleen kunt lunchen....tuurlijk Brasserie🤪.

Er blijkt een goed restaurant om de hoek van ons hotel te zien, dat hadden we niet opgemerkt....zouden we een beetje moe zijn🤣? Heerlijk gegeten!

Anyway, een heel bijzondere dag dus.

We vertrekken morgen wat later, dus gebruiken hier het ontbijt. Mijn fiets is namelijk nog niet helemaal stabiel (iets met band overal gelijk enzo 😎), dus we gaan kijken of de fietsenmaker ons kan helpen. De winkel is alleen pas om 9.30 uur open....

A demain!

1. Jolanda Bisseling:
    21 augustus 2023
    Een verjaardag om nooit te vergeten. En wederom grenzen verlegd, Chapeu voor jullie. En wat is dit een prachtige omgeving . slaap lekker.
  2. Thom:
    21 augustus 2023
    Als niemand voor je zingt moet je het zelf maar doen hé Hetje! En ik doe het je niet na papa, een band plakken én lachen, ik vind het knap! 😬
  3. Jolande Graaff:
    21 augustus 2023
    Die wiebel brug, mijn hemel, daar zou ik ook last van hebben.. 🥴
  4. Lex:
    21 augustus 2023
    Kerncentrales en een nieuwe bidon. Jouw verjaardag kan niet meer stuk.

Nog happy birthday 🎉

En veel succes langs de smalle bruggen, in de hitte op weg naar de eindbestemming!
  5. Jan:
    22 augustus 2023
    Ja ja en hieper de piep met je verjaardag een de wiebelbrug training…. Het kan alleen maal op 1 dag