3 augustus Monschau -》Bleialf 68 km

3 augustus 2023 - Bleialf, Duitsland

Wat een regen vannacht en vanochtend. Toen we vertrokken leek het droog te zijn, maar na 100 meter begon het flink te regenen en dat bleef zo tot een uur of 1. En het was koud, zo'n 13 graden. Mijn regenkleding bleek tegen die stortbuien niet bestand te zijn. Niet zo fijn, alles kleddernat en plasjes in m'n schoenen. Maar het fietsen ging super. We fietsen op de Vennbahn, een prachtige route (soms België, soms Duitsland), autovrij en zonder boomwortels enzo 😎. Wel veel blad en takken op het pad vanwege de storm. We komen bij een café/restaurant in Borne (België) wat dicht lijkt, maar toch open is 🤪 en daar zijn we de enigen. Beetje opdrogen en cappuccino en een heerlijke soep gehad. Poosje gekletst met de uitbater. Het is ietwat gedateerd en er komen ook alleen maar ouderen, die dagelijks wat komen drinken en kaarten. De oudjes komen binnen als wij weer gaan vertrekken. Ook loopt er een hondje rond, die nog even een plasje doet op de welkom-mat bij de voordeur. Dat kan gewoon🫣🤣.

We zijn op tijd in Bleialf, een klein dorpje en een uitstekend hotel. De fietsen mogen overdekt in de feestzaal staan. Alles staat al klaar voor de bruiloft van as zaterdag. Een paar natte en vieze fietsen erbij, hier doen ze niet zo moeilijk.

1. Paul:
    3 augustus 2023
    Zo leuk om jullie verslagen te lezen :-) Jullie zijn erg goed bezig zeg... héél véél plezier en succes en ik verheug me al op de volgende verslagen!
  2. Astrid:
    3 augustus 2023
    Lekker doorfietsen mensen, des te eerder heb je beter weer. Hou de moed erin!
  3. Ton:
    3 augustus 2023
    Regen geeft veel natheid. Echter de wereld geurt nog meer dan normaal. En daar mogen jullie doorheen fietsen.😊🍀
  4. Ilonka:
    3 augustus 2023
    Nog even doorbikkelen menschen, de zon komt eraan 💪🏼💪🏼☀️😘
  5. Jolanda Bisseling:
    3 augustus 2023
    Wat zijn jullie toppers want jullie hebben het weer niet mee.
  6. Jan:
    4 augustus 2023
    Aan het weer kunnen wij niets doen. Aan het "mee reizen" met jullie wel...leuk hoor en veel een droge rit ..:-)