10 augustus Epinal -》Villers-sur-Port 88 km

10 augustus 2023 - Villers-sur-Port, Frankrijk

Gisteren hebben we ons prima vermaakt in Epinal. Uitgebreid ontbeten en daarna de man bij de receptie gevraagd of hij iemand weet die nog tijd had om ons te masseren. Dat lukt en 's middags kunnen we bij een vriendelijke dame terecht. Eerst maken we nog een wandeling in de buurt. De massage was heerlijk. Ze had nog niet eerder gasten uit dit hotel gehad. We hebben haar aanbevolen bij ons hotel en wellicht wordt ze nu vaker ingeschakeld. Beetje netwerken toch😉. Daarna hebben we gewandeld naar de Decatlon, nog een paar inkopen doen. Al met al toch nog aardig wat stappen op de teller 🚶‍♀️🚶. s'Avonds weer heerlijk gegeten op het terras bij ons hotel.

Vanochtend kunnen we op tijd vertrekken, totdat ik erachter kom dat ik vergeten ben om de accu en powerbank volledig op te laden. Te ontspannen die massage😅. Beetje dom wel 🫢, we wachten dus nog een uurtje en om 10.45 uur kunnen we gaan. Niet helemaal opgeladen, we zien het wel. Dan blijkt een vergrendelhaak te missen aan 1 van mijn tassen. Gelukkig is dat niet zo'n probleem.

We rijden eerst nog naar de Aldi om wat water en brood te kopen. Dat is maar goed ook, want er is weer bijna niets te vinden onderweg. Na wat km's langs het Canal des Vosges fietsen we verder via dorpjes en D-wegen. Prachtig! Eindelijk is er een bar open waar we koffie kunnen scoren. Een hard rock café, Kurt Cobain aan de wand, ruige muziek op, de tijd heeft hier stil gestaan.

Google geeft aan dat het een beetje heuvelachtig is ...pfff wat is het pittig. We pauzeren regelmatig, maar dan bereikt mijn accu bijna de bodem. We moeten echt op zoek naar een locatie om 'm even aan het stroom te leggen en vinden gelukkig een klein barretje in Amance. Voor het eerst vraagt de eigenaar hier geld voor (€ 2), natuurlijk betalen we hier graag voor en drinken ook wat. We komen om 17.30 uur na 88 km op de plaats van bestemming aan. Een schitterende Gite met grote tuin en zwembad. Helaas is er weer niets te eten en drinken in de buurt, dus na een douche gaan we op de fiets naar de enige supermarkt 4 km verderop (vlakke weg volgens de gastvrouw.... echt niet 😎). We kopen een paar salades en orangina's en 'dineren' weer op een bankje,  lekker in het zonnetje. En dan weer terug de heuvel op, de teller voor vandaag staat dan op 96 km. We zijn allebei erg moe en hebben geen zin meer om het zwembad in te gaan. Morgen wat minder kilometers nemen we ons voor!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bas en Francis:
    11 augustus 2023
    Wow bikkels! Wat goed zo’n massage tussendoor dat hebben de spieren verdiend! We moesten even op de kaart kijken maar jullie zijn al een aardig eind op weg nu. Op de helft zo’n beetje? Genieten maar weer!
  2. RuudenHenriette:
    11 augustus 2023
    We zijn al wel over de helft, maar weten niet precies waar we uiteindelijk naar toe gaan. Doel is 'ergens' aan de Middellandse Zee in Frankrijk. Misschien wel Nice, we zien het wel😊
  3. Jan:
    11 augustus 2023
    Zo zo met alle routine 🤪oublié votre batterie en cours de route …un peu bête mon .. un bon voyage les amis 🚴‍♀️🚴
  4. RuudenHenriette:
    11 augustus 2023
    Jaja, ik ben me er eentje 🤣. Merci!
  5. Ton:
    12 augustus 2023
    Mooi verhaal...het mooie is, dat alles is onvoorspelbaar.