11 augustus Villers-sur-Port-》d'Arc les Gray 74 km

11 augustus 2023 - Gray, Frankrijk

Het is iedere dag weer een verrassing waar we slapen en hoe het ontbijt is. Hoewel de locatie er prachtig uitziet (met name de tuin!), is het binnen erg kil en ongezellig. De gastvrouw lijkt dit vooral als een zakelijke bezigheid te zien. We verwonderen ons hierover en houden het er maar op dat ieder een eigen beleving heeft van gastvrijheid😉. We waren de enige gasten aan een super grote tafel voor het ontbijt (we overwegen een 'Poetintje' 🤣). Het ontbijt is een beetje karig en Ruud mist z'n tweede bakkie☕️.

Afijn, we trekken weer verder en Ruud voelt zich toch wat slap in de benen. Te weinig gegeten en gedronken gisteren en teveel energie gebruikt. Vandaag pakken we het anders aan, we weten niet of er onderweg winkels of horeca plekjes zijn. We zorgen voor ruim voldoende eten en drinken en pauzeren wat vaker. Ook omdat het best warm is, zo'n 32 graden☀️. Ons fietstempo is nu ook wat lager en dat gaat zo best goed.

Het is een prachtige route, langs de Saone en over D-wegen. We zien vooral langs de rivier veel hagedisjes, die snel wegschieten als we dichterbij komen. Sem, jij zou dit echt fantastisch vinden!

We komen wat meer in de bewoonde wereld en dat zien we aan de dorpjes. De huizen en tuinen zien er steeds mooier uit en er zijn ook wat meer horecagelegenheden. Bij Yvette drinken we een heerlijke cappuccino en raken we in gesprek met een Belg die al 5 weken onderweg is met de fiets. Hij was in Turijn voor een congres van Esperantisten.

We fietsen verder, het is warm maar heerlijk met regelmatig even wat schaduw.

Ineens komen we na een bocht bij een plage aan de rivier, waar meerdere mensen aan het zwemmen zijn. Een soort van Bussloo 🏊‍♂️. We kijken elkaar aan en aarzelen geen moment....hoppa plekje zoeken .....zwemspullen aan en om de beurt het water in....heerlijk om even af te koelen!! Na afloop nog een ijsje, wat genieten dit😊.

Nog maar 15 km tot aan de bestemming, Chambres d'haute-La Levriere d'Arc les gray. Mensen, als je ooit in de buurt bent....wat een hartelijk welkom en mooie locatie (buiten EN binnen 😉). Nadat we opgefrist zijn, is het een kwartiertje lopen naar een restaurant waar we heerlijk eten. Mosselen voor Ruud, een zalmsalade voor mij en natuurlijk een lekker biertje erbij 🍻. De temperatuur is ook nu nog heel aangenaam, zo'n lekkere zwoele zomeravond en ik heb voor het eerst m'n zomerjurkje aan deze vakantie 😇.

1. Ton:
    12 augustus 2023
    Zorgen voor de inwendige mens...is soms meer dan genieten.
  2. RuudenHenriette:
    12 augustus 2023
    Klopt Ton, we letten nu wat meer op de tijd en eten regelmatiger wat, voordat we trek krijgen. Geen straf hoor 😉
  3. Roelof:
    13 augustus 2023
    Mooi verhaal weer. Wij zijn geïnspireerd en gaan ook een fietstocht maken vandaag. 25 km rondom het meer van Lecco😊 Groetjes
  4. RuudenHenriette:
    Veel fietsplezier! Rustig opbouwen hè 🤣. En na afloop een lekker biertje 🍺
  5. Jolande Graaff:
    13 augustus 2023
    Ik word heel blij van dit verhaal. Heerlijk.
  6. RuudenHenriette:
    😊😘