8 augustus Millery -》Epinal 104 km (!)

8 augustus 2023 - Épinal, Frankrijk

En de zon verwelkomt ons alweer op deze nieuwe dag☀️. We ontbijten in een sfeervolle kamer met prachtig uitzicht op de Moezel. Iets later schuiven ook 4 anderen aan, 2 Duitsers en 2 Fransen die samen op vakantie zijn. Even leuk mee gekletst. We vertrekken redelijk op tijd, ca. 9.30 uur. Na een uurtje zijn we in Nancy, wat een prachtige stad is dit toch. We pakken hier weer even een terrasje ☕️.

Daarna fietsen we nog even door het centrum. Dit is de 3e keer dat we op het plein met de vergulde hekwerken en lantaarns zijn. Yannick, weet je nog? Zo mooi👌.

Het grootste deel van onze fietstocht vandaag gaat langs een kanaal, een beetje eentonig is dit wel, hoe mooi ook.

Eindelijk vinden we in een dorpje een patisserie, waar we een bakkie ☕️ doen, met wat lekkers erbij. We moeten natuurlijk regelmatig wat eten🤪.

Tegen 17.00 uur bereiken we Epinal. Dat lukt nog net met de accu, hij is tussendoor niet opgeladen.

We hebben voor 2 nachten een eenvoudig hotel La Basilique midden in het centrum geboekt. We zijn toe aan een dagje niet-fietsen, maar wel wat reuring en terrasjes op loopafstand☕️🍺. De fietsen kunnen in een garage gestald worden een paar honderd meter verder op. De kamer van ons hotel is boven verwachting, super groot en van alle luxe voorzien. Er is nu tijd en ruimte om weer wat meer kleding te wassen.

We maken bij het hotel kennis met een man die we onderweg al 3 keer tegen kwamen, een Belg die helemaal gek is van fietsen🚲. Leuk om ervaringen uit te wisselen!

Daarna gaan we een hapje en drankje doen op het terras om de hoek. Heerlijk gegeten met een lokaal biertje erbij. Dat hebben we nu wel verdiend. We voelen onze spieren 😊.

1. Jolande Graaff:
    8 augustus 2023
    Wat gaan jullie rap zeg, niet normaal.
    Zo knap!
  2. Ilonka:
    😍😍😘
  3. Ton:
    8 augustus 2023
    Praten met lotgenoten is genieten en vaak verrassend.
  4. Jesper:
    Wat zal dat biertje heerlijk gesmaakt hebben na 104km! 🍻
  5. Bert en Saskia:
    Mooi stukje gefietst weer. Morgen even lekker relaxen. Leuke vakantie 👍
  6. Hanneke:
    9 augustus 2023
    Echt te gek hoor, op 1 dag meer dan 100 km en in totaal al bijna 800. Wat een afstand al.
  7. Simone:
    9 augustus 2023
    Tjonge wat gaan jullie snel en wat fietsen jullie veel kilometers op een dag! Nu weer lekker even uitrusten en genieten vh mooie weer en omgeving
  8. Ruud jr.:
    9 augustus 2023
    Zo wat afstand weer gefietst, en gelukkig nu eindelijk beter weer.
    Is nog meer genieten toch.