8 augustus Millery -》Epinal 104 km (!)

8 augustus 2023 - Épinal, Frankrijk

En de zon verwelkomt ons alweer op deze nieuwe dag☀️. We ontbijten in een sfeervolle kamer met prachtig uitzicht op de Moezel. Iets later schuiven ook 4 anderen aan, 2 Duitsers en 2 Fransen die samen op vakantie zijn. Even leuk mee gekletst. We vertrekken redelijk op tijd, ca. 9.30 uur. Na een uurtje zijn we in Nancy, wat een prachtige stad is dit toch. We pakken hier weer even een terrasje ☕️.

Daarna fietsen we nog even door het centrum. Dit is de 3e keer dat we op het plein met de vergulde hekwerken en lantaarns zijn. Yannick, weet je nog? Zo mooi👌.

Het grootste deel van onze fietstocht vandaag gaat langs een kanaal, een beetje eentonig is dit wel, hoe mooi ook.

Eindelijk vinden we in een dorpje een patisserie, waar we een bakkie ☕️ doen, met wat lekkers erbij. We moeten natuurlijk regelmatig wat eten🤪.

Tegen 17.00 uur bereiken we Epinal. Dat lukt nog net met de accu, hij is tussendoor niet opgeladen.

We hebben voor 2 nachten een eenvoudig hotel La Basilique midden in het centrum geboekt. We zijn toe aan een dagje niet-fietsen, maar wel wat reuring en terrasjes op loopafstand☕️🍺. De fietsen kunnen in een garage gestald worden een paar honderd meter verder op. De kamer van ons hotel is boven verwachting, super groot en van alle luxe voorzien. Er is nu tijd en ruimte om weer wat meer kleding te wassen.

We maken bij het hotel kennis met een man die we onderweg al 3 keer tegen kwamen, een Belg die helemaal gek is van fietsen🚲. Leuk om ervaringen uit te wisselen!

Daarna gaan we een hapje en drankje doen op het terras om de hoek. Heerlijk gegeten met een lokaal biertje erbij. Dat hebben we nu wel verdiend. We voelen onze spieren 😊.