12 augustus D'arc les Grays -》Saint-Jean-de-Losne 64 km

12 augustus 2023 - Saint-Jean-de-Losne, Frankrijk

Het heeft vannacht gespookt, flinke onweer en regen en zelfs de stroom is uitgevallen! Wij hebben er niets van gemerkt, deze Doornroosjes sliepen overal doorheen 😇.

Na een voortreffelijk ontbijt fietsen we nog even naar Gray, mooi aangezicht met een prachtige fleurige brug.

Het is wat broeierig, ca. 30 gr en tussen de middag vallen er zelfs een paar druppels regen. Heerlijk met deze temperatuur🌧☀️.

We fietsen langs het water, over D-wegen, door de zonnebloemvelden, maisvelden en we zien dat veel akkers al gerooid zijn. We mijmeren samen over wat we zien onderweg. Heerlijk die hoe/wat/waarom vragen zonder antwoorden te krijgen.

Later luister ik naar een podcast van Ilja de Gort. Dat kreeg ik als tip en vind ik inderdaad leuk.

Omdat onze volgende bestemming wat verder van de Veloroute du Soleil ligt, besluiten we om van de route af te wijken en via Google maps een andere route te volgen. Dat hebben we geweten, oh oh wat hebben de fietsen het even zwaar.... een route door een bos, het pad is volledig begroeid en we moeten takken en boomstronken ontwijken om verder te komen....totdat er geen doorkomen meer aan is. Helaas, dan maar weer terug😕.

De laatste kilometers over D-wegen zijn niet leuk, auto's gaan ons (gelukkig wel op afstand) hard voorbij en de wind is flink aangetrokken. Het lijkt de mistral wel😳.

En dan hebben we een mijlpaal bereikt! Er staat 1000 km op de teller🎉💪!

We hebben een leuk appartement geboekt en zijn 4 minuten voor de afgesproken tijd aanwezig 👌. Een heel hartelijke ontvangst weer en onze fietsen mogen in het appartement staan. De gastheer laat ons alles zien en we kunnen morgen de sleutel in de brievenbus achterlaten. In vol vertrouwen, hoe fijn is dat!

Hoewel we even overwegen om zelf te koken zien we daar toch van af. Alweer heerlijk uit eten geweest, aan het water met een prachtig uitzicht. Het leven is goed🙏.

Morgen fietsen we een heel kort stukje maar, naar Beaune, we blijven daar 2 nachtjes in het centrum 🍷🍸

1. De Buren:
    13 augustus 2023
    Hebben vandaag even jullie reisverhalen weer gelezen .
    Zou er maar een boek van uitgeven leuk om te lezen .
    De status houders in jullie huis zijn intussen aardig gewend , zal niet mee vallen,
    als er straks weer uit moeten . (Als ze dat nog willen ) '.
    NOg veel plezier op jullie mooie trip , take care.
    Groetjes Greta en Willie
  2. RuudenHenriette:
    13 augustus 2023
    We snappen dat, met zulke fijne buren wil je niet meer weg 👍
  3. Jolanda Bisseling:
    13 augustus 2023
    Wauw 1000 km wat geweldig en wat een uitdaging door alle seizoenen die het weer jullie deze 2 weken heeft gegeven. Chapeu Ruud en Hetje . Geniet van alle momenten.
  4. RuudenHenriette:
    13 augustus 2023
    Dank je wel Jolanda, genieten doen we zeker☀️☕️
  5. Jacintha:
    13 augustus 2023
    Dat klinkt inderdaad als een heel goed leven 😍 Ik lees elke dag met plezier jullie avonturen! Veel plezier in Beaune 😘
  6. RuudenHenriette:
    13 augustus 2023
    Dank je, Beaune is nu al een avontuur. Net een enorme plensbui met onweer gehad, wow!! Morgen gaan we op ontdekkingsreis hier😘