16 augustus Saint-Boil-》Belleville-en-Beaujolais 90 km

16 augustus 2023 - Belleville-en-Beaujolais, Frankrijk

Na een uitstekend diner gisteravond en ontbijt vanochtend vertrekken we om 9.45 uur. We weten dat we aardig wat beklimmingen krijgen en wat meer kilometers voor de boeg hebben. Dat het letterlijk een dag vol hindernissen wordt, is een verrassing 😳.

Het is een fantastische route, opnieuw door wijngaarden en prachtige dorpjes. De heuvels worden bergen en dat gaat ons wonderbaarlijk steeds beter af. Op enig moment zitten we in een bepaalde cadans en de kilometers vliegen voorbij. "Gaat lekker hè" zeggen we tevreden.....totdat we op het fietspad komen waar steeds meer takken en boomstronken liggen en er opeens een grote boom dwars over het fietspad ligt. Dat betekent bagage eraf en de fietsen eroverheen tillen. Er zijn meerdere mensen onderweg en iedereen helpt elkaar. Het blijft niet bij 1 boom, we komen er meerdere tegen en steeds is het een uitdaging om verder te komen. Het gaat gelukkig iedere keer goed. Dan begint het te onweren en regenen en we kijken of we in het eerste dorpje wat we tegenkomen kunnen schuilen en een kop koffie kunnen drinken. Ook dat is een uitdaging, via trapjes komen we er gelukkig. De regenbui is kort en uiteindelijk komen we weer in een heel andere omgeving terecht. Het wordt warm, heel warm. We gaan nu echt klimmen💪. En af en toe flink dalen. Vermoeiend maar zo gaaf😊. We merken dat we heel veel water nodig hebben en dat raakt snel op.

We zijn nog maar 6 km van de bestemming zegt Google maps en we verlaten dus de Veloroute du Soleil....stom stom.... We komen op een autoweg waar de auto's enorm hard voorbij rijden. Dit voelt zo naar dat we besluiten om te keren en een alternatieve route te nemen. Betekent wel omrijden, maar liever dat dan langs zo'n gevaarlijke weg. We zoeken alvast waar de dichtstbijzijnde winkel is. Als we daar aankomen is ons water helemaal op en kopen we gelijk 3 liter. De 1e liter drinken we te plekke op, zo'n dorst hebben we. Dan is het nog 5 km tot onze bestemming en weer is het een fantastische locatie. En groot particulier b&b, ergens in the middle of nowhere, omringd door paarden 🥰 en bergen. We hebben een grote kamer op de begane grond. Na het afspoelen van al het vuil en zweet nemen we een duik in het zwembad, heerlijk!! En dan willen we natuurlijk nog wat eten, tja 5 km verder in het dorp. Dus hoppa de fiets weer van stal en de weg weer op. Het wordt opnieuw een pizza en als we weer terug zijn, staat de teller op exact 100 km!

Ondanks de uitdagingen was het een geweldige dag!

1. Bert en Saskia:
    16 augustus 2023
    Wat fijn dat de fietstocht jullie goed afgaat.
    Wij lezen iedere dag het reis verslag. Ik zoek vaak even de plaatsen erbij om een idee te hebben waar jullie zitten. Goede reis morgen maar weer. Groetjes.
  2. RuudenHenriette:
    17 augustus 2023
    Leuk hoor dat jullie kijken waar we zitten. Wat een kleine dorpjes vaak hè? Groetjes!
  3. Bas en Francis:
    17 augustus 2023
    Wow wat een bijzondere ervaringen weer en dan is het toch fijn dat jullie een goed onderkomen hebben waar je weer helemaal kunt bijtanken. Jullie worden met de dag sterker. Veel plezier en genieten verder.
  4. RuudenHenriette:
    17 augustus 2023
    Elke dag is weer anders en dat maakt het ook zo leuk😊