17 augustus Belleville-en-Beaujolais-》 Sérézin-du-Rhône 85 km

17 augustus 2023 - Sérézin-du-Rhône, Frankrijk

Wat een prachtige locatie hadden we in Belleville-en-Beaujolais! Als we de gastvrouw hiermee complimenteren, vertelt ze met een knipoog en diepe zucht of we het willen kopen😉. Ze is het eigenlijk zat, het is heel hard werken, dag in dag uit. Je merkt het verder niet, ze blijft glimlachen en is heel vriendelijk. Als ik vraag wat ze dan zou willen is het antwoord "een appartement", beslist geen tuin meer!

Vanochtend onweerde het nog iets, we vertrokken rond 9.45 uur en het was lekker fris met nog een paar regendruppels. We hebben niet veel beklimmingen en het wordt heel warm en dat loopt op tot zo'n 37 gr.

Als we Lyon naderen zien we hoe mooi de stad is. Aan de ene kant de Saone en als we door een lange en mooie koele fietstunnel rijden, aan de andere kant de Rhone. Dit is toch een heel andere beleving dan met de auto. Het is wel een grote stad en na een poosje komen we in het veel drukkere gedeelte terecht. Ook wordt het steeds warmer en we beginnen hier last van te krijgen. Met name als we iedere keer moeten stoppen voor verkeerslichten🥵. We gieten regelmatig wat water over ons heen om wat af te koelen. Het duurt lang voordat we de drukte achter ons kunnen laten. Onze bestemming ligt boven aan een heel steile weg....pffff.... Het is een kleine studio, met airco gelukkig. Ruud biedt aan om met de e-bike even wat boodschappen te doen, we hebben geen puf meer om uit eten te gaan. Ondertussen doe ik de was, die droogt vast heel snel🤣.

Het wordt de komende dagen nog iets warmer. We boeken een wat luxer hotel,  met zwembad, voor 2 nachten. Kalm aan doen 😇.

1. Ton:
    17 augustus 2023
    Genieten en aanpassen m.b.t. de omstandigheden. Het avontuur blijft.
  2. RuudenHenriette:
    Go with the flow....
  3. Jacintha:
    17 augustus 2023
    Ik hoop dat jullie het niet hebben gekocht 😉 We beginnen jullie wel te missen hoor! Fietsen in de hitte kan ik mij nog goed herinneren. Wij fietsten destijds van sproeier naar sproeier en van viaduct naar viaduct om even in de schaduw af te koelen. Goed blijven smeren hoor 😘
  4. RuudenHenriette:
    17 augustus 2023
    Haha nee hoor, veel te ver weg van jullie! We beginnen jullie ook te missen🥰. Het goede nieuws is dat we al over de helft zijn nu😉. Die sproeier is een goed idee, thx! Morgen naar kijken. En in de schaduw afkoelen deden we vandaag ook al, het leek wel alsof ik af en toe oververhit was 🥵. Smeren gaat goed👍. Morgen gaan we extra vroeg vertrekken 🚲
  5. Jan:
    18 augustus 2023
    Geen strandje aan de Rhône om een uurtje te luieren…? Maar ja dan is het weer warmer en mag je nog een “stukkie” op de pendelen😚🚵‍♀️🚵
  6. RuudenHenriette:
    18 augustus 2023
    Daar was gisteren geen mogelijkheid voor, vandaag onverwachts wel en dat was heerlijk😇