20 augustus Tain-l'Hermitage-》Loriol-sur-Drôme 67 km

20 augustus 2023 - Loriol-sur-Drôme, Frankrijk

Dank voor jullie reacties, we lezen ze graag! 🤗.

Wat een super dag hadden we gisteren in Tain-l'Hermitage/Tournon-sur-Rhône🎉. Zo grappig dat dit HET vakantieplaatsje van Jacintha, Thijs en de kinderen is geweest gedurende een aantal jaren. We zagen al wel de verwijzing naar de door hen zo vaak genoemde camping Le Castelet, maar het verband zagen we nog niet🫣. Wat een leuk en sfeervol plaatsje! Tain-l'Hermitage ligt aan de ene kant van de brug, Tournon-sur-Rhône aan de andere kant. We hebben een geweldig lekkere salade gegeten, mjammie.

We overleggen of we richting Mont Ventoux gaan en besluiten om dit niet te doen. Gezien de hoge temperaturen de komende dagen (40/41 gr), vinden wij het voor onszelf niet verantwoord. We houden nog een slag om de arm om eventueel volgende week een poging te doen, als we op de terugweg zijn naar Avignon.

Vanochtend zitten we weer om 7.00 uur op de fiets, heerlijk met ca. 20 gr. De zon is net opgekomen en het ziet er prachtig uit. Eerst nog even langs het bakkertje om vers (warm) brood te halen en een paar koeken.

Het is een rustige dag, afwisselende fietspaden en weggetjes en het wordt al snel warm. We stoppen vaak om wat te eten en drinken. Iets voor 9.00 uur zijn we in het centrum van Valence, het is er zeer rustig en er is nog niets open. Pas na 9.00 uur vinden we een brasserie waar we een bakkie ☕️ kunnen scoren. De stad komt tot leven en het terras wordt voller, leuk om mee te maken.

We fietsen verder en gaan veel bruggen over, in de Drôme, dan weer in de Ardèche en we genieten van de prachtige omgeving. Opnieuw krijgen we bij een barretje in een klein dorpje het aanbod om de warme bidons te vullen met koud water! Dat is zo fijn in deze verzengende hitte🥵.

Rond 13.00 uur bereiken we onze bestemming al. Nadat we ons opgefrist hebben fietsen we even naar een McDonald's (🤣) voor een ijsje en cappuccino. Alles is verder dicht op zondag. Daarna nemen we een duik in het zwembad en vanavond gaan we eten in het hotel. Wat genieten toch en wat voelen we ons bevoorrecht om dit zo te kunnen doen 🍀🙏😊.

Voor de mensen die morgen weer gaan werken of naar school gaan: succes met opstarten!

1. Ton:
    20 augustus 2023
    Prachtig weer. Net iets te warm....ook warmte went. Succes..en op maandag jarig wakker worden.
  2. Bas en Francis:
    21 augustus 2023
    Supergaaf bikkels, vooral met deze warmte, respect hoor! We zijn zo benieuwd hoe de route verder gaat. Nog een eindje door en terug richting huis of de zee als eindbestemming…… spannend! Maar dan eerst verjaardag vieren, hiep hoi!!!
  3. Jan en Ria:
    21 augustus 2023
    Petje af voor jullie hoor! Ik zou in de schaduw zítten al te heet vinden. Wat een temperaturen zeg 😮🥵. En potverdikke, Valence, wat een eind weg! Op de fiets!! 🫡