6 augustus Remich-》Amnéville 63 km

6 augustus 2023 - Amnéville, Frankrijk

Nous sommes en France!

We vertrekken weer met de regenkleding aan. Veel wind en soms flinke buien. Gelukkig ook af en toe opklaringen en dat maakt het opnieuw een fijne dag. We fietsen voornamelijk langs de Moezel. En we fietsen door Saarland! Hoe bijzonder is dat Saar, een land naar jou genoemd❤️!

Er zijn maar heel weinig gelegenheden om wat te drinken/eten. Dat er nog geen Nederlander een koffietent is gestart hier😉. Eindelijk vinden we een restaurant, het is heel druk en het lijkt alsof dit HET uitje van de week is voor de Fransen. We zien ze met de auto komen, mooie kleding aan en de kapper heeft het druk gehad zo te zien. We vallen met onze regen- en fietskleding aan een beetje op 🫣. We komen ook niet uitgebreid lunchen en dat snappen ze vermoedelijk niet goed. We denken een kop soep te bestellen, dat blijkt iets anders te zijn🤣. Wel heel lekker. De cappuccino is een Haags bakkie, gelukkig ook heel lekker.

Omdat alle winkels dicht zijn vandaag en we een appartement geboekt hebben, kopen we bij een benzinestation wat eten zodat we zelf een eenvoudige, doch voedzame maaltijd kunnen maken. We zitten namelijk in het bos en hebben geen zin meer om de deur uit te gaan.

Wat een prachtige locatie is het!

Ps wat is het leuk om jullie reacties te lezen😊

1. Jacintha:
    6 augustus 2023
    Wat fijn dat jullie eindelijk in mijn land zijn xxxSaar😍🥰🤣
  2. Ton:
    6 augustus 2023
    Regenkleding heeft in ieder geval nu al z'n geld opgebracht.
    Ondanks dat tellen de kilometers mooi door.
  3. Bas en Francis:
    6 augustus 2023
    Heerlijk om jullie reis op deze manier te mogen volgen. Wat een avontuur en wat doen jullie het goed. Zo te zien genieten jullie volop!
  4. Jolanda Bisseling:
    6 augustus 2023
    Wat zijn jullie toppers als ik het bij mekaar optel hebben jullie al 583 km op de fietsteller staan. Echt knap.
  5. Jesper:
    6 augustus 2023
    Knus huisje hoor. Morgen een extra bakkie om het Haagse bakkie te compenseren ☕️
  6. Ilonka:
    6 augustus 2023
    Haha kijk Ruud niet blij zijn met zn “soepie”… ocherme… 😕 gelukkig daarna een soort doorgesneden gehaktstaaf… weer knappe dag fietsen zo in de regen skattn, maar wát een gave accommodatie! Welverdiend! Hopelijk morgen een lekker zonnig dagje, knuff uit zeiknat Pijnacker 😘
  7. Jolande Graaff:
    7 augustus 2023
    Wat een gave locatie, dat hout, wat zal dat heerlijk ruiken.
    Ruud, wat kijk jij beteuterd bij de 1e foto.
    Zou bijna medelijden krijgen met je 🤭🤭