7 augustus Amnéville -》Millery 84 km

7 augustus 2023 - Millery, Frankrijk

Fantastisch! De zon schijnt via de groene bladeren van de bomen onze kamer in. Wat een heerlijk begin van de dag 😊. Om 9.00 uur klopt er iemand op de deur om een mandje met een heerlijk Frans ontbijt (croissants/stokbrood/jus d'orange) te brengen. We stappen daarna weer op de fiets, de temperatuur is nog wat laag en loopt in de middag op naar ca. 20 graden. Prima fietsweer. We blijven voornamelijk langs de Moezel fietsen, soms aan de linkerkant, soms aan de rechterkant. Soms moeten we een stukje via een N-weg, waar hard gereden wordt. Hoewel de meeste Fransen met een grote boog om fietsers heen gaan, voelt het toch prettiger om via fietspaden te rijden. Ook moeten we onder een tunnel door waar we diep moeten bukken. Bij een brug rijden we over een heel smal paadje, net genoeg ruimte voor de fietstassen😎. En dan zijn we bij Metz met de prachtige kathedraal. Ik herinner me deze vooral als we via de A31 op vakantie gingen, dan zagen we 'm van ver. Nu zijn we hier met de fiets, hoe gaaf is dat🎉. We drinken hier dan ook even een cappuccino. Als we daarna weer verder gaan blijft het ons opvallen hoe stil en leeg het is in de dorpjes. Werkelijk niets te beleven. Onderweg belt Erik en zijn we even aan het sparren en ook Ruud heeft om 16.00 uur nog even werkoverleg. Het kan allemaal 🤪. Om ca. 17.45 uur arriveren we bij Maison la Forte, alweer een hartelijke ontvangst bij particulieren. Piepklein dorpje, waar ook weer niets te doen is. Op onze kamer ligt een doosje met (gewatteerde) oordoppen? Huh hoezo?? Nou, luister onze video maar🤣. Er is geen enkele gelegenheid om iets te eten of drinken, behalve een afhaalmogelijkheid voor pizza, vertelt de eigenaresse. Wij dus op zoek....hilarisch gewoon, een automaat waar je (warme en koude) pizza kunt kopen🤣🤣. Geen biertje erbij, wel een orangina, ook lekker. We gaan 'uit eten' op een bankje bij het water en hebben zicht op de andere automaat waar je een baguette kunt bestellen. Er staat een man te mopperen, omdat het apparaat niet meewerkt. Teleurgesteld gaat hij weer weg. Vervolgens komt er een jongeman die ook een poging doet..... ondanks diverse schoppen en vuistslagen komt er niets uit het apparaat. Het is net Bananasplit🤣🤣. Wat een heerlijke dag weer❤️.

1. Jan ter haar:
    7 augustus 2023
    Jullie fietsen er stevig op los. Klasse. Geniet ervan. Doen jullie ook is te lezen.
  2. Thom:
    7 augustus 2023
    Die pizza's zien er toch nog best lekker uit. De calorietjes doen er ook niet toe, die fietsen jullie er wel weer af :)